SATO Α.Ε.

Σχολιασμός Οικονομικών Καταστάσεων Εννεαμήνου 2008

Αύξηση πωλήσεων 18,8% και μικτού κέρδους 18,5%
- Αύξηση EBITDA κατά 10,2% Μείωση δανεισμού κατά ευρώ 14,9 εκατ. (εταιρεία) και ευρώ 13,4 εκατ. (όμιλος) έναντι 31/12/07
- Μείωση αποθεμάτων κατά ευρώ 7,8 εκ. και υπολοίπων πελατών κατά ευρώ 6,6 εκ. (εταιρεία) έναντι 31/12/07
- Τα Κέρδη μετά Φόρων και Δικαιωμάτων Μειοψηφίας ανήλθαν σε ευρώ 411 χιλ. περιορισμένα κατά ευρώ 384 χιλ.
- Πραγματοποιήθηκαν επενδύσεις ευρώ 14,8 εκατ. στο εννιάμηνο ενώ ολοκληρώνεται εντός του 2008 το μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα ανάπτυξης δικτύου καταστημάτων και Logistics Center
Αύξηση 18,8% σημείωσαν οι Πωλήσεις του Ομίλου στα ευρώ 77,1εκ. έναντι ευρώ 64,9 εκ. το Α εννιάμηνο του 2007 με βασικό άξονα την ανάπτυξη του brand ENTOS, του brand SATO και των θυγατρικών εξωτερικού.
Οι πωλήσεις επίπλων σπιτιού ενισχύθηκαν κατά 36,2% σε ευρώ 34,6 εκ. από ευρώ 25,4 εκ. και οφείλεται στο brand ENTOS.
Οι πωλήσεις επίπλων γραφείου σημείωσαν αύξηση της τάξης του 7,6% σε ευρώ 42,4 εκ. με τις πωλήσεις στην Ελλάδα να παρουσιάζουν αύξηση 6,9%.
Η αύξηση προέρχεται κυρίως από τη συνεχιζόμενη ανοδική πορεία του brand SATO. Το νέο brand επίπλων γραφείου HAWORTH έχει θετική παρουσία με συμμετοχές σε σημαντικά projects του ιδιωτικού τομέα.
Η πορεία των θυγατρικών εξωτερικού είναι θετική με συνεχιζόμενη κερδοφόρο αύξηση πωλήσεων.
Ο κύκλος εργασιών στην Ελλάδα ενισχύθηκε κατά 22,2% στα ευρώ 59,3 εκ. από ευρώ 48,5 εκ. ενώ ο κύκλος εργασιών των θυγατρικών εξωτερικού αυξήθηκε κατά 8,7% στα ευρώ 17,8 εκ. από ευρώ 16,4 εκ..
Το Μικτό Κέρδος στο εννιάμηνο 2008 παρουσίασε αύξηση 18,5% ενώ το Μικτό Περιθώριο Κέρδους βρίσκεται στο 46,1% των πωλήσεων έναντι 46,2% το αντίστοιχο διάστημα του 2007 παρά τις αυξήσεις πρώτων υλών και κόστους μεταφορών που σημειώθηκαν.
Τα EBITDA για το εννιάμηνο 2008 ανήλθαν σε ευρώ 6,3 εκ. έναντι ευρώ 5,7 εκ. το αντίστοιχο διάστημα του 2007 σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 10,2%. Τα Κέρδη Προ Φόρων (EBT) ανήλθαν σε ευρώ 839 χιλ. περιορισμένα δηλαδή κατά ευρώ 409 χιλ..
Τα Κέρδη Μετά Φόρων και Δικαιωμάτων Μειοψηφίας (EATΑΜ) ανήλθαν σε ευρώ 411 χιλ. περιορισμένα δηλαδή κατά ευρώ 384 χιλ..
Τα αποτελέσματα στο εννιάμηνο επηρεάστηκαν πέραν των γενικότερων ανατιμήσεων, από αυξημένες δαπάνες λόγω των σημαντικού αριθμού νέων καταστημάτων και λόγω αυξημένου κόστους της λειτουργίας διανομής και αποθήκευσης που προέρχεται κυρίως από την καθυστέρηση ολοκλήρωσης του Κέντρου Logistics μετά την εύρεση αρχαιοτήτων (το Κέντρο παραδίδεται σε λειτουργία το Δεκέμβριο 2008 έναντι αρχικού πλάνου παράδοσης το Δεκέμβριο του 2007).
Ο δανεισμός μειώθηκε κατά ευρώ 14,9 εκατ. (εταιρεία) και ευρώ 13,4 εκατ. (όμιλος) έναντι της 31/12/07 παρά τις επενδύσεις ύψους ευρώ 14,8 εκατ. που πραγματοποιήθηκαν.
Η Εταιρεία ακολουθεί με επιτυχία συγκεκριμένα προγράμματα βελτίωσης του κεφαλαίου κίνησης και παρά την αύξηση των πωλήσεων κατά 18,8%:
-Επετεύχθη μείωση υπολοίπων πελατών κατά ευρώ 6,6 εκ. ή 32,3% (έναντι 31/12/07)
-Επετεύχθη μείωση των αποθεμάτων κατά ευρώ 7,8 εκ. ή 26,6% (έναντι 31/12/07)
Τέλος, τον Οκτώβριο πραγματοποιήθηκε με επιτυχία το άνοιγμα του ENTOS Πάτρας ανεβάζοντας τον αριθμό των καταστημάτων ENTOS στα εννέα.
Οι οικονομικές καταστάσεις θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα της εταιρείας την Παρασκευή 28 Νοεμβρίου 2008.
Ο Όμιλος SATO
Ο Όμιλος SATO κατέχει ηγετική θέση στην αγορά του επίπλου γραφείου, με μονάδες παραγωγής και εμπορίας σε Ελλάδα, Γερμανία και Τουρκία, ενώ παράλληλα διαθέτει το μεγαλύτερο δίκτυο οικιακού επίπλου στην εγχώρια αγορά με τις επώνυμες μάρκες ENTOS, BoConcept, DIVANI & DIVANI by Natuzzi και La Maison Coloniale. Το 2007 ενδυνάμωσε το προϊοντικό του μείγμα με τα brands HAWORTH και ORADO ενώ συμμετέχει κατά 49% στην ΟΒΙ Hellas που θα αναπτύξει στην Ελλάδα και Κύπρο το δίκτυο καταστημάτων DIY-Home Improvement OBI.
Ο Όμιλος SATO αναπτύσσει συνεχώς καινοτόμα προϊόντα υψηλής ποιότητας και αισθητικής, με στρατηγικό άξονα την ικανοποίηση των πελατών του ενώ στοχεύει στην ανάπτυξη - είτε αυτόνομα είτε με στρατηγικές συνεργασίες - δικτύων λιανικής ευρείας κλίμακας.