ΓΡ. ΣΑΡΑΝΤΗΣ Α.Β.Ε.Ε.

Οικονομικά Αποτελέσματα έτου 2004

- Πωλήσεις: +7,1%
- Κέρδη προ φόρων και χρηματοοικονομικών εσόδων (ΕΒΙΤ): +9,1%
- Κέρδη προ φόρων (ΕΒΤ): +30,4%
- Κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας (ΕΑΤΑΜ): +49,1%

Ισχυρά αποτελέσματα σε πωλήσεις και κέρδη παρουσιάζουν τα ενοποιημένα αποτελέσματα του Ομίλου Σαράντη το 2004.
Πιο συγκεκριμένα, οι πωλήσεις του Ομίλου έφτασαν τα 248,8 εκ. ευρώ αυξημένες κατά 7,1% σε σχέση με το 2003 που ήταν 232,3 εκ. ευρώ. Τα κέρδη του Ομίλου προ φόρων και χρηματοοικονομικών εσόδων (ΕΒΙΤ) έφτασαν τα 32,85 εκ. ευρώ αυξημένα κατά 9,1% σε σχέση με το 2003 όπου ήταν 30,1 εκ. ευρώ. Ο όμιλος για την εξεταζόμενη περίοδο παρουσίασε κέρδη προ φόρων (ΕΒΤ) 29,33 εκ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση κατά 30,4% σε σχέση με το 2003 όπου ήταν 22,50 εκ. ευρώ. Τέλος, σε επίπεδο αποτελεσμάτων μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας (ΕΑΤΑΜ) σημειώθηκε αύξηση κερδών κατά 49,1% για την εξεταζόμενη περίοδο (16,70 εκ. ευρώ) σε σχέση με το 2003 (11,20 εκ. ευρώ).
Εξετάζοντας τις πωλήσεις του ομίλου σε επίπεδο κλάδων δραστηριότητας, βλέπουμε ότι οι βασικοί τομείς δραστηριοποίησης του Ομίλου, τα καλλυντικά και τα προϊόντα οικιακής χρήσης αναπτύχθηκαν με πολύ ικανοποιητικούς ρυθμούς +8,5% και +5,1% αντιστοίχως. Σημαντική είναι η συμβολή του τομέα των καλλυντικών επιλεκτικής διανομής στα αποτελέσματα αυτά, καθώς παρουσίασε διψήφιους αριθμούς ανάπτυξης (+9,7%) για την εξεταζόμενη περίοδο σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Ανάλυση Ενοπ. Κύκλου Εργασιών 2004 2003 Δ %
(ευρώ '000.000)
ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΑ (σύνολο) 143,03 131,79 8,5%
Καλλυντικά Επιλεκτικής Διανομής 82,10 74,87 9,66%
Καλλυντικά Ευρείας Διανομής 60,93 56,92 7,04%
ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΧΡΗΣΗΣ 68,51 65,18 5,11%
ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΥΓΕΙΑΣ & ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ 15,48 14,80 4,60%
ΑΞΕΣΟΥΑΡ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ 12,58 10,45 20,37%
ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΩΝ ΖΩΩΝ 9,20 10,06 -8,51%
ΣΥΝΟΛΟ 248,79 232,26 7,11%

Εξετάζοντας τις πωλήσεις του Ομίλου σε επίπεδο γεωγραφικής διάρθρωσης, παρατηρούμε ότι οι πωλήσεις του Ομίλου κατανέμονται κατά 72,2% στην Ελλάδα και 27,8% στις αγορές της Ανατολικής Ευρώπης αντιστοίχως όταν στην αντίστοιχη περσινή περίοδο τα ποσοστά ήταν 73,2% για την Ελλάδα και 26,8% για την Αν. Ευρώπη.
ΚΑΘΑΡΕΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ (εκ. ευρώ)
2004 2003 %
Ελλάδα 179,6 169,95 5,68%
Α. Ευρώπη 69,19 62,31 11,03%
Σύνολο 248,79 232,26 7,11%

Ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων του Ομίλου για την εξεταζόμενη περίοδο στις αγορές της Α. Ευρώπης σημειώνει διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης (+11,03%) με σημαντικότερες επιδόσεις αυτές της Ρουμανίας (+9,8%), της Σερβίας (+59,4%) και των Σκοπίων (+109%).
Εξετάζοντας τα κέρδη της εταιρίας προ φόρων και χρηματοικονομικών εσόδων σε επίπεδο κλάδων δραστηριότητας βλέπουμε ότι ο τομέας των καλλυντικών και ιδιαιτέρως τα καλλυντικά επιλεκτικής διανομής παρουσιάζουν υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης (+ 9,3%). Επιπρόσθετα, σημαντικός είναι και ο ρυθμός ανάπτυξης που παρουσιάζουν τα προϊόντα υγείας και φροντίδας (+44,8%) για την εξεταζόμενη περίοδο. Η μείωση των κερδών, τέλος, στα προϊόντα οικιακής χρήσης (-0,69%) οφείλεται στις αυξημένες δαπάνες υποστήριξης των προϊόντων αυτών στις αγορές της Αν. Ευρώπης με στόχο την αύξηση του μεριδίου αγοράς.
Ανάλυση Ενοπ. Κερδών προ Τόκων και Φόρων 2004 2003 Δ %
(ευρώ '000.000)
ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΑ (σύνολο) 21,39 19,58 9,3%
Καλλυντικά Επιλεκτικής Διανομής 15,32 14,07 8,89%
Καλλυντικά Ευρείας Διανομής 6,08 5,51 10,29%
ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΧΡΗΣΗΣ 8,09 8,14 -0,69%
ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΥΓΕΙΑΣ & ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ 2,29 1,58 44,78%
ΑΞΕΣΟΥΑΡ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ 1,06 1,19 -10,54%
ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΩΝ ΖΩΩΝ 0,01 - 0,38 -
ΣΥΝΟΛΟ 32,85 30,12 9,07%

Εξετάζοντας τα κέρδη του Ομίλου σε επίπεδο γεωγραφικής διάρθρωσης, παρατηρούμε ότι αυτά κατανέμονται σε 84,2% για την Ελλάδα και 15,8% για τις αγορές του εξωτερικού αντιστοίχως.
ΚΕΡΔΗ ΠΡΟ ΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΧΡΗΜ/ΚΩΝ ΕΣΟΔΩΝ (ΕΒΙΤ) (εκ. ευρώ)
2004 2003 %
Ελλάδα 27,65 25,75 7,40%
Α. Ευρώπη 5,19 4,37 18,94%
Σύνολο 32,85 30,12 9,07%

Ιδιαίτερα ικανοποιητικά αποτελέσματα παρουσίασε η Α. Ευρώπη σημειώνοντας αύξηση κερδών κατά 18,9%, ενώ και στην Ελλάδα σημειώνεται σημαντική αύξηση κερδών κατά 7,4%.
Τέλος, αναφορικά με τη μερισματική πολιτική η Διοίκηση αποφάσισε τη διανομή μερίσματος ύψους 0,10 ευρώ ανά μετοχή για τη χρήση του 2004 έναντι 0,07 ευρώ ανά μετοχή για τη χρήση του 2003, αυξημένο κατά 42.8%.
Στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα η Διοίκηση του Ομίλου Σαράντη προτίθεται να ανακοινώσει τις εκτιμήσεις της (guidance) για τις οικονομικές χρήσεις 2005-2007.