ΓΡ. ΣΑΡΑΝΤΗΣ Α.Β.Ε.Ε.

Οικονομικά αποτελέσματα εννεαμήνου

Πωλήσεις: +8,8%
Κέρδη προ φόρων και χρηματοοικονομικών εσόδων (ΕΒΙΤ) : +15,8%
Κέρδη προ φόρων (ΕΒΤ): +36,6%
Κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας (ΕΑΤAM): +43,3%

Ισχυρά αποτελέσματα σε πωλήσεις και κέρδη παρουσιάζουν τα ενοποιημένα αποτελέσματα του Ομίλου Σαράντη το 9μηνο του 2004.

Πιο συγκεκριμένα, οι πωλήσεις του Ομίλου έφτασαν τα 170,5 εκ. ευρώ αυξημένες κατά 8,8% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2003 (156,7 εκ. ευρώ). Τα κέρδη του Ομίλου προ φόρων και χρηματοοικονομικών εσόδων (ΕΒΙΤ) έφτασαν τα 19,6 εκ. ευρώ αυξημένα κατά 15,8% σε σχέση με το 2003 που ήταν 16,9 εκ. ευρώ. Ο όμιλος για την εξεταζόμενη περίοδο παρουσίασε κέρδη προ φόρων (ΕΒΤ) 17,36 εκ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση κατά 36,6% σε σχέση με το 2003 όπου ήταν 12,7 εκ ευρώ. Tέλος, σε επίπεδο αποτελεσμάτων μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας (EATAM) σημειώθηκε αύξηση κερδών +43,3% για την εξεταζόμενη περίοδο (9,6 εκ. ευρώ) σε σχέση με το 2003 (6,7εκ. ευρώ).

Τα προαναφερθέντα αποτελέσματα είναι σύμφωνα με τις προσδοκίες της διοίκησης για ισχυρή ανάπτυξη του Ομίλου Σαράντη για όλη τη χρήση του 2004.

Εξετάζοντας τις πωλήσεις του ομίλου σε επίπεδο κλάδων δραστηριότητας, βλέπουμε ότι οι βασικοί τομείς δραστηριοποίησης του ομίλου, τα καλλυντικά και τα προϊόντα οικιακής χρήσης αναπτύχθηκαν με πολύ ικανοποιητικούς ρυθμούς +12,6% και +5,8% αντιστοίχως. Σημαντική είναι η συμβολή του τομέα των καλλυντικών επιλεκτικής διανομής στα αποτελέσματα αυτά, καθώς παρουσίασε διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης (+15,7%) για την εξεταζόμενη περίοδο σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Εξετάζοντας τις πωλήσεις του ομίλου σε επίπεδο γεωγραφικής διάρθρωσης, παρατηρούμε ότι οι πωλήσεις του ομίλου κατανέμονται κατά 73% στην Ελλάδα και 27% στις αγορές της Ανατολικής Ευρώπης αντιστοίχως όταν στην αντίστοιχη περσινή περίοδο τα ποσοστά ήταν 74% για την Ελλάδα και 26% για την Α. Ευρώπη.

Ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων του Ομίλου για την εξεταζόμενη περίοδο στις αγορές της Ανατολικής Ευρώπης σημειώνει διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης (+12,5%), με σημαντικότερες επιδόσεις αυτές της Ρουμανίας (+15%), της Σερβίας (+82%) και των Σκοπίων (+125%).

Εξετάζοντας τα κέρδη της εταιρίας προ φόρων και χρηματοοικονομικών εσόδων σε επίπεδο κλάδων δραστηριότητας, βλέπουμε ότι ο τομέας των καλλυντικών και ιδιαιτέρως τα καλλυντικά επιλεκτικής διανομής παρουσιάζουν υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης (+29,6%). Σημαντικός, επιπρόσθετα, είναι και ο ρυθμός ανάπτυξης που παρουσιάζουν τα παραφαρμακευτικά προϊόντα (+20,5%) για την εξεταζόμενη περίοδο. Η μείωση των κερδών, τέλος, στα είδη οικιακής χρήσης (-4,6%) οφείλεται στις αυξημένες δαπάνες υποστήριξης των προϊόντων αυτών στις αγορές της Αν. Ευρώπης με στόχο την αύξηση του μεριδίου αγοράς.

Εξετάζοντας τα κέρδη του ομίλου σε επίπεδο γεωγραφικής διάρθρωσης, παρατηρούμε ότι αυτά κατανέμονται σε 88% για την Ελλάδα και 12% για τις αγορές του εξωτερικού αντιστοίχως

Ιδιαιτέρως ικανοποιητικά αποτελέσματα παρουσίασε η Ελλάδα σημειώνοντας αύξηση κερδών κατά 19,6%, ενώ στην Ανατολική Ευρώπη συνεχίζονται οι επενδύσεις του ομίλου σε επίπεδο διαφημιστικής υποστήριξης.

Η διοίκηση του Ομίλου για το σύνολο του 2004 εκτιμά 246 εκ. ευρώ πωλήσεις και κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας 15,5 εκ. ευρώ, αυξημένα κατά 6% και 35% αντίστοιχα σε σχέση με το 2003.