Ο.Λ.Π. Α.Ε.

Δελτίο Τύπου

Ο Διευθύνων Σύμβουλος ΟΛΠ Α.Ε. Νικόλαος Αναστασόπουλος στη συνάντηση που είχε με εκπροσώπους των Μ.Μ.Ε στις 1-9-2005, αναφέρθηκε στα εξής:

1) CONTAINER TERMINAL

- Ο αυτοκινούμενος γερανός που ήδη βρίσκεται στο Container Terminal και στο επόμενο δεκαπενθήμερο θα τεθεί σε παραγωγική λειτουργία, αναμένεται να αυξήσει κατά 10% την παραγωγική ικανότητα του ΣΕΜΠΟ και θα δώσει τη δυνατότητα να εξυπηρετηθούν περισσότεροι χρήστες.

- Η αρχική μελέτη για την κατασκευή του Προβλήτα Ι τροποποιήθηκε ώστε ο προβλήτας που θα κατασκευαστεί να έχει μήκος 416 μ. και βάθος 16,5 μ. και να μπορεί να εξυπηρετήσει πλοία 5ης γενεάς, ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί το λιμάνι του Πειραιά στις απαιτήσεις εξυπηρέτησης φορτοεκφορτώσεων για τα επόμενα 15 χρόνια. Παράλληλα αυξάνεται η επιφάνεια κατά 40% και η δυνατότητα εξυπηρέτησης containers από 600.000 TEU's στο 1.000.000 TEU's, χωρίς αύξηση της δαπάνης για το λιμενικό έργο.

- Η κατασκευή του Προβλήτα Ι θα ενταχθεί στο Χρηματοδοτικό Πρωτόκολλο που υπογράφηκε μεταξύ του ΥΕΝ και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων με πολύ ευνοϊκούς όρους, αναμένεται δε εντός του Σεπτεμβρίου η οριστικοποίηση της χρηματοδότησης.

2) CAR TERMINAL

- Η κίνηση στο car terminal λόγω των απεργιών και των αποχών από υπερωρίες των λιμενεργατών, στο τέλος Αυγούστου παρουσιάζει μια μείωση 5% έναντι 8% που ήταν στο τέλος Ιουνίου, η οποία εκτιμάται ότι μπορεί να καλυφθεί μέχρι το τέλος του έτους.

- Το νέο car terminal στην Καρβουνόσκαλα είναι έτοιμο, στοίχισε μόνο 250.000 ευρώ, ο σχετικός διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη και εκτιμάται ότι μέχρι το τέλος του έτους θα έχει υπογραφεί συμφωνία με μεγάλη εταιρεία διακίνησης αυτ/των. Σημειώνεται ότι για πρώτη φορά διενεργείται διαγωνιστική διαδικασία για τη σύναψη τέτοιων συμφωνιών.

3) ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ

- Τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν κατά τη διακίνηση των επιβατών τον Αύγουστο ήταν εκτός φυσιολογικών πλαισίων, και οφειλόταν σε 'εισερχόμενη' καθυστέρηση από τη νησιωτική χώρα, η οποία δεν μπορούσε εύκολα να αντιμετωπιστεί.

- Το λιμάνι του Πειραιά έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετήσει τη διακίνηση ακόμα και 30-40% περισσοτέρων επιβατών. Φέτος τον Ιούλιο διακινήθηκαν από το λιμάνι του Πειραιά άνω των 2 εκατ. επιβατών, ενώ τον Αύγουστο υπολογίζονται σε άνω των 2,5 εκατ. επιβατών.

- Τα μέτρα που λήφθηκαν για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών τους καλοκαιρινούς μήνες ήταν τα εξής:

1. Δρομολόγηση λεωφορείων όλο το 24ωρο με τακτικά δρομολόγια από την Ακτή Τζελέπη προς όλα τα απομακρυσμένα σημεία αναχώρησης πλοίων ακτοπλοΐας και αντίστροφα, δύο ώρες πριν την άφιξη του πλοίου και μια ώρα μετά, καλύπτοντας και τις καθυστερημένες αφίξεις.

2. Τοποθέτηση σχετικών ενημερωτικών πινακίδων στις στάσεις και τα λεωφορεία.

3. Ζητήθηκε από τις εταιρείες να ενημερώνουν για τις καθυστερήσεις των πλοίων, έτσι ώστε να προγραμματίζει την εξυπηρέτηση των επιβατών, αλλά δυστυχώς δεν ανταποκρίθηκαν όλες.

4. Ζητήθηκε από τον ΟΑΣΑ να επεκτείνει την λεωφορειακή γραμμή 040 μέχρι το λιμάνι, πράγμα που έγινε.

5. Τέθηκε στη διάθεση του επιβατικού κοινού ο επιβατικός σταθμός Ακτής Βασιλειάδη.

6. Εξασφαλίστηκε εντυπωσιακή καθαριότητα σε όλους τους χώρους του λιμανιού.

- Ο ΟΛΠ Α.Ε. έχει προτείνει μια σειρά μέτρων για τη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών:

1. Τη δημιουργία ενός ευέλικτου συντονιστικού οργάνου που θα λειτουργεί κυρίως το καλοκαίρι, και θα μπορεί να επιλαμβάνεται και να επιλύει προβλήματα γρήγορα, ξεπερνώντας τις πολύπλοκες διαδικασίες.

2. Την παραμονή των φορτηγών μόνο μία ημέρα μέσα στη λιμενική περιοχή.

3. Την απομάκρυνση από το λιμάνι όλων των αυτοκινήτων, των τροχογραφείων κ.λ.π. για την αποσυμφόρηση του χώρου και παράλληλα την τοποθέτηση σκιάστρων με καθίσματα και με ψύκτες για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών.

4. Τη βελτίωση της σήμανσης, επικοινωνίας και ενημέρωσης του επιβατικού κοινού σε κεντρικά σημεία εισόδου, όπως είναι ο σταθμός του ΗΣΑΠ.

5. Τη σύνδεση του ΗΣΑΠ με υπέργεια γέφυρα με το λιμάνι, που έχει ήδη αποφασιστεί από το Δ.Σ./ΟΛΠ Α.Ε.

4) ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΑ - ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ

- Η συλλογική σύμβαση των Λιμενεργατών παραπέμπεται στη Διαιτησία και εκτιμάται ότι σε δύο μήνες θα υπάρχει σχετική απόφαση.

- Έχουν ήδη προσληφθεί οι 100 από τους 125 εποχικούς εργάτες, και παράλληλα έχει σταλεί στο ΑΣΕΠ αίτηση για την πρόσληψη τακτικού λιμενεργατικού προσωπικού.

- Αποφασίστηκε από το Δ.Σ./ΟΛΠ ΑΕ η πρόσληψη 300 μονίμων υπαλλήλων και ήδη ετοιμάζεται η σχετική αίτηση προς τον ΑΣΕΠ.

- Τέλος Οκτωβρίου αναμένεται η τελική πρόταση για το ISPS.

- Το νέο parking στο Εκθεσιακό Κέντρο λειτουργεί ήδη και αναμένεται να ανακουφίσει σημαντικά την περιοχή. Σύντομα θα γίνουν τα εγκαίνια.

5) ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ

- Η αύξηση που υπάρχει στην κρουαζιέρα είναι αρκετά ικανοποιητική. Για το 2006 θα εξεταστεί το ενδεχόμενο να λειτουργήσει και άλλος επιβατικός σταθμός εκτός από τον σταθμό Ξαβερίου, ανάλογα με τη ζήτηση των εταιρειών, καθώς εκτιμάται ότι θα αυξηθεί περαιτέρω η τουριστική κίνηση.