METLEN ENERGY & METALS Α.Ε.
Ανάθεση της παραγωγής 150 Τεθωρακισμένων
Οχημάτων Μάχης (Τ.Ο.ΜΑ.) Κένταυρος στην ΕΛ.Β.Ο., για λογαριασμό των Ενόπλων Δυνάμεων
Η εταιρία ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. ΟΜΙΛΟΣ ΕΠΙΧ/ΩΝ με Δελτίο Τύπου προς το Χ.Α. γνωστοποιεί: «Την ανάθεση στην ΕΛ.Β.Ο. της παραγωγής 150 Τεθωρακισμένων Οχημάτων Μάχης (Τ.Ο.ΜΑ.) Κένταυρος για λογαριασμό των Ενόπλων Δυνάμεων, ανακοίνωσε στις 18/04/2003 ο Υφυπουργός Οικονομίας Γ. Φλωρίδης, ο οποίος εκπροσώπησε το Ελληνικό Δημόσιο στην Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση της εταιρίας. Παρουσιάζοντας σε συνέντευξη τύπου, την σχετική απόφαση ανάθεσης του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, ο κ. Φλωρίδης επεσήμανε ότι εκτός της αρχικής παραγγελίας των 150 Τ.Ο.ΜΑ. Κένταυρος προβλέπει option του Δημοσίου για την παραγωγή άλλων 130 οχημάτων. Το ύψος της αρχικής παραγγελίας, όπως είπε ανέρχεται σε 140 δις δραχμές περίπου (410 εκατ. ευρώ). Ο κ Φλωρίδης αναφέρθηκε στην μεγάλη βελτίωση των τεχνολογικών δυνατοτήτων της ΕΛ.Β.Ο., αλλά και στην πολύ καλή οικονομική της πορεία μετά την ιδιωτικοποίησή της. Η ΕΛ.Β.Ο., όπως τόνισε, μετά την ιδιωτικοποίηση αποτελεί παράδειγμα επιτυχούς συνύπαρξης κράτους και ιδιωτικής πρωτοβουλίας. Εκτός των άλλων, όπως ανέφερε ο υπουργός - μέσω της παραγγελίας του Τ.Ο.ΜΑ. Κένταυρος, η κυβέρνηση επιδιώκει να αναδείξει την ΕΛ.Β.Ο. σε πόλο ανάπτυξης της περιοχής της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης Μακεδονίας, η οποία υποφέρει από υψηλά ποσοστά ανεργίας. Στον ρόλο της ΕΛ.Β.Ο. ως αναπτυξιακού μοχλού για την Βόρεια Ελλάδα αναφέρθηκε και ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΛ.Β.Ο. κ. Ευάγγελος Μυτιληναίος, ο οποίος τόνισε ότι η εταιρία συνεργάζεται ήδη με 500 βιομηχανίες και βιοτεχνίες της περιοχής προσφέροντάς τους υποκατασκευαστικό έργο και πρόσθεσε ότι οι επενδύσεις της ΕΛ.Β.Ο. θα υπερβούν τα 40 εκατομμύρια ευρώ, για την ερχόμενη τριετία. Σχετικά με το Τ.Ο.ΜΑ. Κένταυρος ο κ. Μυτιληναίος ανέφερε ότι η παραγωγή θα ξεκινήσει 24 - 27 μήνες μετά την υπογραφή της τελικής σύμβασης, η οποία προσδιορίζεται για τον Ιούλιο 2003, ενώ επεσήμανε ότι στρατηγική επιδίωξη της εταιρίας είναι να προωθήσει στο μέλλον την πώλησή του και στο εξωτερικό, αρχής γενομένης από τις Βαλκανικές χώρες. Αναφερόμενος στις προοπτικές της εταιρίας ο κ. Μυτιληναίος είπε ότι το 2003 θα είναι η τελευταία χρονιά που η ΕΛ.Β.Ο. θα εργαστεί για την κάλυψη ζημιών παλαιότερων χρήσεων και ότι από το 2004 η εταιρία θα αποφέρει μέρισμα στους μετόχους της. Όπως πρόσθεσε, σύμφωνα με τις προβλέψεις, οι οποίες επιβεβαιώνονται από τα οικονομικά στοιχεία του πρώτου τριμήνου, το 2003 η ΕΛ.Β.Ο. θα αυξήσει τον τζίρο της κατά 25% (πάνω από 150 εκατ. ευρώ) και την κερδοφορία της κατά 40% περίπου στα επίπεδα των 12 εκατ. ευρώ περίπου. Σχετικά με τα αποτελέσματα της ΕΛ.Β.Ο. για το 2002, επισημαίνονται τα εξής: 1. Ο κύκλος εργασιών της ΕΛ.Β.Ο. μειώθηκε κατά 14% περίπου (από 144 σε 123,6 εκ. ευρώ). 2. Αντίθετα, άλμα σημείωσαν τα καθαρά προ φόρων κέρδη, τα οποία σχεδόν τετραπλασιάστηκαν από 2,2 εκ. ευρώ σε 8,7 εκ. ευρώ περίπου, ως αποτέλεσμα της ριζικής αναδιάρθρωσης της εταιρίας και της σταδιακής προσαρμογής της λειτουργίας της με βάση τα ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. 3. Η πρόοδος των μεγεθών το 2002 έγινε χωρίς την μείωση του αριθμού των εργαζομένων, αφού υπάρχει για αυτό ρητή συμφωνία στη σύμβαση ιδιωτικοποίησης μεταξύ Δημοσίου και Ομίλου Μυτιληναίου μέχρι τον Αύγουστο του 2003. 4. Η μεγάλη αύξηση του Μικτού Κέρδους της εταιρίας από 10% σε 20% που αντικατοπτρίζει κυρίως τη δραστική μείωση του κοστολογίου της παραγωγής. 5. Η διευρυνόμενη ρευστότητα της εταιρίας, η οποία έχει μηδενικό βραχυπρόθεσμο τραπεζικό δανεισμό και 15,5 εκ. ευρώ τραπεζικές καταθέσεις. 6. Οι αποσβέσεις αυξήθηκαν 50% κι ανήλθαν σε 4,7 εκ. ευρώ έναντι 3,1 εκ. ευρώ το 2001.»