Παρουσίαση στο ΣΜΕΧΑ

Σε τρεις άξονες θα στηριχθεί η ανάπτυξη της εταιρείας Καταστήματα Αφορολόγητων Ειδών ΑΕ που δραστηριοποιείται στον κλάδο του ταξιδιωτικού λιανικού εμπορίου (και διαθέτει το αποκλειστικό δικαίωμα πώλησης στην Ελλάδα αφορολόγητων ειδών μέχρι το 2048), επεσήμαναν στελέχη της Εταιρείας, κατά τη διάρκεια εταιρικής παρουσίασης, που πραγματοποιήθηκε στις 07.03.2006 και διοργάνωσε ο ΣΜΕΧΑ.

Η Διοίκηση της Εταιρείας ανέλυσε τους κύριους μοχλούς ανάπτυξης:
α) Οργανική ανάπτυξη, δηλαδή αύξηση της επιβατικής κίνησης, λειτουργία νέων καταστημάτων, επέκταση και αναβάθμιση των υπαρχόντων, αποτελεσματικότερο μίγμα προϊόντων και καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση πελατών.
β) Νέες δραστηριότητες, όπως η επέκταση σε νέους τομείς και ίδρυση νέων θυγατρικών. Ενδεικτικά αναφέρθηκε η συμφωνία με τη Phillip Morris, σύμφωνα με την οποία, η θυγατρική της Εταιρείας, Ελληνικές Διανομές ΑΕ ανέλαβε τη διανομή και προώθηση στην Ελλάδα αφορολόγητων τσιγάρων της αμερικάνικης εταιρείας σε εφοδιαστές πλοίων, καταστήματα διπλωματικών και στρατιωτικών αποστολών και πάσης φύσεως πλοία.
γ) Εξαγορές και στρατηγικές συμμαχίες. Η Διοίκηση παρακολουθεί τις εξελίξεις στο χώρο του παγκόσμιου ταξιδιωτικού λιανικού εμπορίου και είναι έτοιμη να εκμεταλλευθεί τις ευκαιρίες μόνο όμως στην περίπτωση που πληρούν συγκεκριμένα επενδυτικά κριτήρια. Ενδεικτικά αναφέρθηκε η πρόσφατη εξαγορά της The Nuance Group (Ελλάς) Γενική Εμπορική ΑΕ, έναντι τιμήματος Euro 1.172.000 η οποία λειτουργούσε πέντε καταστήματα πώλησης ειδών ένδυσης και αξεσουάρ στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών.

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα του 2005 επισημάνθηκε ότι οι πωλήσεις αυξήθηκαν με ικανοποιητικό ρυθμό 11,3% και ανήλθαν στα Euro 261,451 εκατ. Τα έσοδα από την πώληση αφορολόγητων ειδών (Duty Free) αυξήθηκαν κατά 10,6% και των φορολογημένων ειδών (Duty Paid) κατά 8,3%.

Σε ότι αφορά τα αποτελέσματα του 2005, τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα Euro 37,871 εκατ. έναντι Euro 41,978 εκατ. του 2004. Τα καθαρά κέρδη επηρεάστηκαν:
α) Από την διπλή χρέωση του ελάχιστου εγγυημένου μισθώματος από το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος. Η Εταιρεία πλήρωσε το ελάχιστο εγγυημένο μίσθωμα προς το Ελευθέριος Βενιζέλος, που αναλογούσε στα έτη 2004 και 2005 κατά τη διάρκεια του 2005 ενώ παλιότερα πλήρωνε το ετήσιο μίσθωμα για την κάθε χρονιά το επόμενο έτος.
β) Από τα χαμηλότερα περιθώρια κέρδους των νέων κατηγοριών, καθώς το χαρτοφυλάκιο προϊόντων εμπλουτίστηκε με προϊόντα χαμηλότερης κερδοφορίας και
γ) Από τον αυξημένο φορολογικό συντελεστή σε σχέση με το 2004.

Η Διοίκηση της Εταιρείας τέλος έδωσε χρήσιμα συγκριτικά στοιχεία για τον κλάδο και τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, από τα οποία προκύπτει η ισχυρή θέση της Εταιρείας. Σύμφωνα με αυτά:
- Η μέση δαπάνη ανά πελάτη στο αεροδρόμιο της Αθήνας είναι περί τα Euro 40, όταν στο Μόναχο είναι Euro 29,5, στη Μαδρίτη Euro 43, στη Βαρκελώνη Euro 42, στη Φραγκφούρτη Euro 28 και στις Βρυξέλλες Euro 34.
- Η μέση μετατρεψιμότητα των επιβατών σε πελάτες στα καταστήματα (πόσοι από τους επιβάτες ψωνίζουν στα καταστήματα των ΚΑΕ) είναι στην Αθήνα 31%, στο Μόναχο 22%, στη Μαδρίτη 14,5%, στη Βαρκελώνη 13,5% στη Φραγκφούρτη 20% και στις Βρυξέλλες 30%.


Αναζήτηση
Εργαλειοθήκη
Νόμοι και Κανονισμοί

Αγορά

Γενικός Δείκτης

Ημερολόγιο

FinancialCalendarPortlet

Εκδότης Αντικειμένων