Οικονομικά Αποτελέσματα 2005

Οικονομικά Αποτελέσματα 2005

- Σταθεροί ρυθμοί ανάπτυξης κύκλου εργασιών
- Εντυπωσιακή αύξηση της καθαρής κερδοφορίας του Ομίλου
- Υψηλή συνεισφορά από τους κλάδους πολυκαταστημάτων, καλλυντικών και ένδυσης
- Ικανοποιητική πορεία της διεθνής δραστηριότητας του Ομίλου

Στα 276,89 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκε ο κύκλος εργασιών του Ομίλου Notos Com, βάσει των Διεθνών Λογιστικών Προτύπων, στο 12μηνο του 2005 έναντι 258,62 εκατ. ευρώ στο 12μήνο του 2004, παρουσιάζοντας έτσι αύξηση κατά 7,06%. Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) στο ίδιο διάστημα ανήλθαν στα 44,69 εκατ. ευρώ έναντι 41,69 εκατ. ευρώ που ήταν στο 12μήνο του 2004, παρουσιάζοντας έτσι αύξηση 7,20%. Τα κέρδη προ τόκων και φόρων (EBIT) στο εξεταζόμενο διάστημα έφτασαν στα 34,95 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 15,54% σε σχέση με το 12μήνο του 2004 που ήταν 30,25 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη προ φόρων (EBT) του Ομίλου Notos Com στο τέλος του 2005 διαμορφώθηκαν στα 32,10 εκατ. ευρώ έναντι 27,70 εκατ. ευρώ το 2004, παρουσιάζοντας έτσι αύξηση 18,58%. Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας (ΕΑΤΑΜ) του Ομίλου Notos Com διατήρησαν την τάση των προηγούμενων τριμήνων της χρήσης του 2005 με αποτέλεσμα στο τέλος του 12μήνου να φθάσουν στα 21,45 εκατ. ευρώ έναντι 17,18 εκατ. ευρώ που ήταν στο αντίστοιχο 12μήνο του 2004, παρουσιάζοντας αύξηση 24,85%. Σημειώνεται ότι στις 31/10/2005, ολοκληρώθηκε η συγχώνευση της ΑΙΑΚΟΣ με τη μητρική εταιρία Notos Com, εταιρική πράξη η οποία οδήγησε στην αύξηση του αριθμού των μετοχών κατά 2,3 εκατομμύρια και ανέρχεται στα 71,08 εκ. μετοχές.

Ανάλυση κύκλου εργασιών:
Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου Notos Com αναλύεται στον κλάδο των πολυκαταστημάτων Notos Galleries, των καλλυντικών και ειδών προσωπικής φροντίδας, της χονδρικής ένδυσης, της λιανικής ένδυσης, των διεθνών δραστηριοτήτων και των ειδών γραφείου ο οποίος ωστόσο δεν αποτελεί κύρια δραστηριότητα του Ομίλου. Ο κύκλος εργασιών του τομέα των πολυκαταστημάτων Notos Galleries στο τέλος του 2005 διαμορφώθηκε στα 109,70 εκατ. ευρώ αντιπροσωπεύοντας το 39,62% του συνολικού τζίρου του Ομίλου, ενώ σε σχέση με το 12μήνο του 2004 εμφάνισε αύξηση 2,11%. Η αύξηση αυτή κρίνεται από τη διοίκηση του Ομίλου σημαντική δεδομένου του έντονου ανταγωνισμού και των δύσκολων συνθηκών που επικρατούν στην αγορά. ?νοδο κατά 40% σημείωσε ο κύκλος εργασιών των Notos Galleries Home, σε σχέση με το 2004 φθάνοντας στα 17,8 εκατ. ευρώ στο τέλος της οικονομικής χρήσης του 2005, από 12,7 εκ. ευρώ το 2004. Τη μεγαλύτερη ωστόσο ανάπτυξη σε σχέση με το 12μήνο του 2004 εμφάνισε ο κύκλος εργασιών του τομέα των διεθνών δραστηριοτήτων η οποία διαμορφώθηκε στο 64,67%, φθάνοντας έτσι στα 14,59 εκατ. ευρώ. Η καταγραφείσα αύξηση συνδέεται με τις επιλογές της Διοίκησης του Ομίλου Notos Com η οποία παράλληλα εντείνει διαρκώς τις προσπάθειες της για μεγαλύτερη διείσδυση των προϊόντων του Ομίλου στις εν λόγω αγορές. Διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης πέτυχε επίσης και ο τομέας της λιανικής ένδυσης (+10,62%), φθάνοντας στα 28,96 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2005. Σημειώνεται ότι στο τέλος του έτους 2005, το δίκτυο της εταιρίας αριθμούσε 54 καταστήματα στην Ελλάδα, από 49 στο προηγούμενο έτος. Από αυτά τα 4 αφορούν τα καταστήματα που βρίσκονται στο πολυκατάστημα "The Mall Athens" και το κατάστημα Ralph Lauren στο κέντρο της Αθήνας, από τα οποία η εταιρία αναμένει σημαντικά οφέλη. Επισημαίνεται ότι ο ρυθμός ανάπτυξης, στο σύνολο του 12μήνου ήταν χαμηλότερος σε σύγκριση με το ρυθμό αύξησης που παρατηρήθηκε σε 6μηνιαία βάση γεγονότος που συνδέεται με έναν αριθμό καταστημάτων που παρέμειναν κλειστά λόγω ανακαίνισης ή αλλαγής χρήσης κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους. Ο τομέας των καλλυντικών και ειδών προσωπικής φροντίδας παρέμεινε σε τροχιά ανάπτυξης φθάνοντας στα 65,20 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2005 παρουσιάζοντας αύξηση 8,05% σε σχέση με το 12μήνο του 2004, κυρίως λόγο συνεισφοράς της νεοαποκτηθείσας μάρκας Clarens. Ο κύκλος εργασιών του τομέα της χονδρικής ένδυσης διαμορφώθηκε στο τέλος του 12μήνου του 2005 στα 60,30 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας ετήσια ανάπτυξη 8,86% η οποία συνδέεται και με την ωρίμανση ορισμένων brands που διαθέτει ο Όμιλος Notos Com. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα εν λόγω μεγέθη είναι απολύτως συγκρίσιμα μεταξύ των χρήσεων 2005 και 2004, καθώς δεν υπήρξαν μεταβολές στην γκάμα των προϊόντων.

Γεωγραφική ανάλυση πωλήσεων:
Με την Ελλάδα να αντιπροσωπεύει το 94,73% των συνολικών πωλήσεων του Ομίλου Notos Com (262,30 εκατ. ευρώ) το ενδιαφέρον στοιχείο συνδέεται με την πορεία των αγορών στις χώρες όπου δραστηριοποιείται σήμερα ο Όμιλος και οι οποίες είναι οι εξής: Βουλγαρία, Τσεχία, Κύπρος, Πολωνία, Σλοβακία, Ρουμανία, Αυστρία, Ουγγαρία, FYROM, Τουρκία, Κροατία και Σλοβενία. Την υψηλότερη άνοδο κύκλου εργασιών εμφάνισε η αγορά της Πολωνίας (+79,31%) φθάνοντας στα 1,04 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2005, έναντι 0,58 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2004. Η ανάπτυξη αυτή συνδέεται με την λειτουργία τριών νέων καταστημάτων στην εν λόγω χώρα με αποτέλεσμα το δίκτυο στο τέλος του 2005 να αριθμεί 7 σημεία πώλησης. Με ρυθμό ανάπτυξης 26,56% ακολούθησε η αγορά της Κύπρου, η οποία εισέρχεται σε φάση ωρίμανσης, με αποτέλεσμα ο κύκλος εργασιών να διαμορφωθεί στα 2,43 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2005 έναντι 1,92 εκατ. ευρώ το 12μήνο του 2004. Η αγορά της Τσεχίας στην οποία η διοίκηση του Ομίλου Notos Com δίδει ιδιαίτερη έμφαση εμφάνισε ανάπτυξη εσόδων της τάξεως του 21,61% φθάνοντας στα 2,42 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2005, έναντι 1,99 εκατ. ευρώ το 2004. Σημειώνεται ότι στη διάρκεια του 2005 η διοίκηση άνοιξε 4 νέα κατάστημα στην αγορά της Τσεχίας με αποτέλεσμα στο τέλος του 2005 να φθάσει στα 9 σημεία πώλησης. Ήδη τα καταστήματα είναι πλέον 10 μετά το άνοιγμα ενός νέου μέσα στο 2006.

Προοπτικές - Στόχοι:
Η Διοίκηση του Ομίλου Notos Com ασκεί με σταθερό τρόπο την πολιτική της ενεργής διαχείρισης των καταστημάτων της, καθώς λόγω της μεγάλης γκάμας των επώνυμων προϊόντων που αντιπροσωπεύει, είναι σε θέση να επιλέγει κάθε φορά την καλύτερη δυνατή χρήση των σημείων πώλησης μέσω των κατάλληλων σημάτων στο χώρο της ένδυσης. Ανάλογη πολιτική εφαρμόζεται και μέσα στα πολυκαταστήματα Notos Galleries, με σκοπό τη βελτιστοποίηση των υπό εκμετάλλευση χώρων, μέσω της επιλογής των πιο αποδοτικών προμηθευτών και προϊόντων. Παράλληλα στις στρατηγικές επιλογές της διοίκησης του Ομίλου Notos Com είναι η ταχύτερη διείσδυση των προϊόντων της στις αγορές της Ανατολικής Ευρώπης και των Βαλκανίων. Τα διεθνή έσοδα διευρύνονται με σταθερούς ρυθμούς και αναμένεται να αντιπροσωπεύσουν το 10% των συνολικών πωλήσεων έως το 2008, έναντι 5,3% κατά το 2005 και 4,1% κατά το 9μηνο του 2005.


Αναζήτηση
Εργαλειοθήκη
Νόμοι και Κανονισμοί

Αγορά

Γενικός Δείκτης

Ημερολόγιο

FinancialCalendarPortlet

Εκδότης Αντικειμένων