Σημαντική Κερδοφορία 3 δις δραχμές, παρουσίασε η χρήση του 2000

Κύκλος Εργασιών: 46,6 δις δραχμές Καθαρά Κέρδη: 3 δις δραχμές ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Παρά τη μεγάλη και μη αναμενόμενη αύξηση των τιμών των καυσίμων, που επιβάρυνε τις δαπάνες λειτουργίας των πλοίων κατά 5 δις δραχμές περίπου, τα καθαρά κέρδη της εταιρείας ανήλθαν σε 3 δις δραχμές. Λαμβάνοντας υπ'όψιν τις αρνητικές συγκυρίες στον ακτοπλοϊκό κλάδο την περασμένη χρονιά και δεδομένου ότι τα τελευταία δύο χρόνια δεν αυξήθηκαν οι ναύλοι, το αποτέλεσμα αυτό κρίνεται ιδιαίτερα ικανοποιητικό. Η διαφορά σε επίπεδο καθαρών κερδών που παρατηρείται φέτος σε σχέση με το 1999, οφείλεται κυρίως στα έκτακτα κέρδη από την πώληση παλαιών πλοίων που έγινε κατά την προηγούμενη χρήση και ενίσχυσε το αποτέλεσμά της κατά 8,5 δις δραχμές περίπου.Τα βασικά οικονομικά μεγέθη των ΜΙΝΩΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ διατηρήθηκαν σε ικανοποιητικά επίπεδα, και θέτουν τις βάσεις για σημαντική αύξηση της κερδοφορίας τις επόμενες χρονιές μετά την ολοκλήρωση του φιλόδοξου επενδυτικού προγράμματος της εταιρείας. Τα συνολικά έσοδα, παρά το γεγονός ότι το ναυλολόγιο για τα δύο προηγούμενα χρόνια παρέμεινε σταθερό, όπως σημειώνουμε παραπάνω, ανήλθαν σε 46,6 δις δραχμές, και παρουσιάζουν οριακή αύξηση σε σχέση με το 1999.ΜΕΡΙΔΙΑ ΑΓΟΡΑΣ - ΚΙΝΗΣΗ ΓΡΑΜΜΕΣ ΑΔΡΙΑΤΙΚΗΣ Η συνολική διακίνηση επιβατών και οχημάτων κατά το 2000 παρουσίασε ικανοποιητική αύξηση για το σύνολο της αγοράς της Αδριατικής. Οι ΜΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ παρουσίασαν σημαντική αύξηση της κίνησης που ανήλθε σε 17,5% για τους επιβάτες και σε 24% για τα Ι.Χ., αυτοκίνητα. Η κίνηση των φορτηγών αυτοκινήτων παρουσίασε μικρή μείωση σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, γεγονός που αποδίδεται στην πληρότητα των γκαράζ των πλοίων τους θερινούς μήνες, με Ι.Χ. αυτοκίνητα. Στα λιμάνια που οι ΜΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ δραστηριοποιούνται (Αγκώνα και Βενετία) απέσπασαν σε όλες τις κατηγορίες διακίνησης για μια ακόμα χρονιά την πρώτη θέση, με μερίδια αγοράς που ξεπερνούν το 42% σε επιβάτες, 48% σε Ι.Χ. και 32% σε φορτηγά αυτοκίνητα.ΓΡΑΜΜΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ Το μερίδιο αγοράς των ΜΙΝΩΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ στη γραμμή Ηράκλειο · Πειραιάς διατηρήθηκε σε υψηλά επίπεδα, με ποσοστά 65% σε επιβάτες, 61% σε Ι.Χ. αυτοκίνητα και 55,5% σε φορτηγά αυτοκίνητα, ενώ στη γραμμή Κρήτης · Θεσσαλονίκης, το μερίδιο σε όλες της κατηγορίες ανέρχεται σε 80%. Η δρομολόγηση του H/S/F ΚΝΩΣΟΣ ΠΑΛΑΣ, το πρώτο δίμηνο του 2001, στη γραμμή Ηράκλειο-Πειραιάς συνέβαλε σημαντικά στην αύξηση της κίνησης στο λιμάνι του Ηρακλείου. Το ίδιο διάστημα οι ΜΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ παρουσίασαν σημαντική αύξηση σε όλες τις κατηγορίες διακίνησης. Η κίνηση των επιβατών αυξήθηκε κατά 34%, των Ι.Χ. κατά 20% και των φορτηγών αυτοκινήτων κατά 37%.ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Το επενδυτικό πρόγραμμα κατασκευής 8 υπερσύγχρονων πλοίων, συνολικού κόστους 735 εκατομμυρίων ΕΥΡΩ συνεχίζεται χωρίς παρεκλίσεις από τον αρχικό σχεδιασμό. Το Νοέμβριο του 2000 παρελήφθη το H/S/F ΚΝΩΣΟΣ ΠΑΛΑΣ και ακολουθεί στο πρώτο δεκαπενθήμερο Μαρτίου 2001 το H/S/F ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ, που θα δρομολογηθεί άμεσα στις γραμμές της Αδριατικής. Τον Απρίλιο του 2001 θα παραληφθεί το H/S/F ΦΑΙΣΤΟΣ ΠΑΛΑΣ που θα δρομολογηθεί στη γραμμή Ηράκλειο-Πειραιάς μαζί με το H/S/F ΚΝΩΣΟΣ ΠΑΛΑΣ. Τα υπόλοιπα 5 πλοία θα παραδοθούν σταδιακά από το καλοκαίρι του 2001 μέχρι την άνοιξη του 2003, όπως φαίνεται αναλυτικά στον παρακάτω πίνακα. Πλοίο,Ναυπηγείο,Παράδοση,Δρομολόγηση, H/S/F Ωκεανός,Samsung,Ιουλ.2001,Χανιά-Πειραιάς, H/S/F Oλυμπία Παλάς,Fincantieri,Οκτ.2001,Πάτρα-Αγκώνα, H/S/F Ευρώπη Παλάς,Fincantieri,Μαρ.2002,Πάτρα-Αγκώνα, H/S/F Αριάδνη,Samsung,Απρ.2002,Αδριατική, H/S/F Samsung 4,Samsung,Μάιος 2003,Αδριατική. Με την ολοκλήρωση του επενδυτικού προγράμματος, οι ΜΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ εξασφαλίζουν την πλήρη ανανέωση και τον εκσυγχρονισμό του στόλου τους, ενώ παράλληλα αποκτούν τη δυνατότητα να επεκταθούν και σε άλλες αξιόλογες και προσοδοφόρες αγορές του εξωτερικού, πέραν αυτών που δραστηριοποιούνται σήμερα.ΜΕΡΙΣΜΑΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗΟι ΜΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ παρά την αρνητική συγκυρία που παρουσίασε ο κλάδος της ακτοπλοϊας το 2000 λόγω των εξωγενών παραγόντων που προαναφέρθηκαν, συνεχίζουν να ενισχύουν τους μετόχους τους ακολουθώντας γεναιόδωρη μερισματική πολιτική, σύμφωνα με τις υποσχέσεις που έχει δώσει η εταιρεία. Η υγιής χρηματοοικονομική διάρθρωση επιτρέπει στη Διοίκηση να προτείνει την έγκριση στην Τακτική Γενική Συνέλευση, που θα πραγματοποιηθεί στις 24/06/2001, την διανομή μερίσματος 30 δρχ. ανά μετοχή . Δεδομένου ότι ο αριθμός των μετοχών της εταιρείας είναι 70.926.000, το συνολικό ποσό που θα διανεμηθεί ανέρχεται σε 2.127.780.000.ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΤΟΣ 2001Με τη δρομολόγηση των πλοίων H/S/Fs ΚΝΩΣΟΣ ΠΑΛΑΣ και ΦAIΣΤΟΣ ΠΑΛΑΣ στη γραμμή Ηράκλειο-Πειραιάς, αλλά και των πλοίων ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ, ΩΚΕΑΝΟΣ και ΟΛΥΜΠΙΑ ΠΑΛΑΣ στις γραμμές της Αδριατικής, η εταιρεία θα ενισχύσει τη θέση της σε σχέση με τον ανταγωνισμό και αναμένεται να αυξήσει σημαντικά την κερδοφορία της. Εξ' αιτίας των θετικών αυτών παραγόντων, τα έσοδα της εταιρείας για το 2001 αναμένεται να ανέλθουν σε 60 δις δραχμές ενώ τα κέρδη προ αποσβέσεων σε 19,5 δις δραχμές.

Αναζήτηση
Εργαλειοθήκη
Νόμοι και Κανονισμοί

Αγορά

Γενικός Δείκτης

Ημερολόγιο

FinancialCalendarPortlet

Εκδότης Αντικειμένων