ΛΟΓΟΣ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΜΙΝΩΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ κ. ΚΩΣΤΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΟΥ ΤΕΛΕΤΗ ΕΓΚΑΙΝΙΩΝ H/S/F FESTOS PALACE ΠΕΙΡΑΙΑΣ 4/5/2001

Εκ μέρους του Διοικητικού Συμβουλίου και των εργαζομένων στις ΜΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ, σας καλωσορίζω στο Highspeed Ferry FESTOS PALACE και σας ευχαριστώ για την τιμή που μας κάνετε να μοιραστείτε μαζί μας τη χαρά που νιώθουμε αυτή τη σημαντική μέρα. Τα δίδυμα FESTOS PALACE και KNOSSOS PALACE, έχουν φέρει, ήδη, χωρίς υπερβολή, μία πραγματική επανάσταση στην Ελληνική Ακτοπλοία και ιδιαίτερα στη γραμμή Ηράκλειο · Πειραιάς, την οποία εξυπηρετούν με καθημερινά δρομολόγια διάρκειας 6 μόλις ωρών. Μπορούμε να ισχυριστούμε με βεβαιότητα, ότι τα πλοία αυτά, ανταγωνίζονται επάξια πλέον το αεροπλάνο.Με τη δρομολόγηση των πλοίων αυτών, οι ΜΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ αποδίδουν την οφειλόμενη τιμή και τις οφειλόμενες ευχαριστίες σε όλους τους Κρητικούς, στους συνεργάτες, ιδιοκτήτες μεταφορικών γραφείων και γραφείων ταξιδιών, στους μετόχους της εταιρείας και στο επιβατικό κοινό στο σύνολό του, που επί 30 ολόκληρα χρόνια στήριξαν και στηρίζουν καθημερινά τις ΜΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ, με την προτίμηση που δείχνουν στα πλοία της εταιρείας μας. Είμαστε υπερήφανοι γιατί, πριν από λίγες μόνο ημέρες, μας γνωστοποιήθηκε η επιλογή και η ανακήρυξη του ΚNOSSOS PALACE, από επιτροπή που συγκροτεί κάθε χρόνο το έγκυρο Ευρωπαϊκό ναυτιλιακό περιοδικό CRUISE & FERRY INFO, ως το καλύτερο πλοίο του 2000 για όλο τον κόσμο, στο είδος του. Το FESTOS PALACE διεκδικεί, ήδη, στο Λονδίνο μια άλλη πρωτιά, μεταξύ άλλων δύο Ευρωπαϊκών πλοίων, ανάλογων προδιαγραφών.Τα πλοία αυτά, τα ταχύτερα, τα μεγαλύτερα και τα πολυτελέστερα στο είδος τους στον κόσμο, συνιστούν ένα τεράστιο άλμα στην προσπάθεια εκσυγχρονισμού της Ελληνικής Ακτοπλοΐας, αλλά και μία εξίσου σημαντική συνεισφορά στην περαιτέρω οικονομική και τουριστική ανάπτυξη της Κρήτης. Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του πλοίου που ναυπηγήθηκε στην Ιταλία από τα ναυπηγεία FINCANTIERI είναι : ·214 μ. συνολικό μήκος και πλάτος 26,40 μ. ·Δυνατότητα μεταφοράς 2.200 επιβατών, 150 φορτηγών αυτοκινήτων και 100 Ι.Χ. ή εναλλακτικά 600 Ι.Χ. αυτοκινήτων ·Αναπτύσσει υπηρεσιακή ταχύτητα 31,6 κόμβων, που αποτελεί παγκόσμιο ρεκόρ στην κατηγορία του και του δίνει τη δυνατότητα να πραγματοποιεί το δρομολόγιο Ηράκλειο · Πειραιάς σε 6 μόλις ώρες. Επίσης, διαθέτει : ·Πλήρως εξοπλισμένο συνεδριακό κέντρο 600 θέσεων ·Εμπορικό Κέντρο ·Internet Cafe ·Πολυεστιατόρια ·Πανοραμική Disco ·Κινηματογράφο ·Παιδότοπο ·758 κρεβάτια σε 231 πολυτελείς καμπίνες ·2 καμπίνες για άτομα με ειδικές ανάγκες ·742 καθίσματα αεροπορικού τύπου, από τα οποία τα 634 είναι οικονομικής θέσης, ενώ τα 108 διακεκριμένης θέσης με ενσωματωμένη τηλεόραση και δυνατότητα ακρόασης μουσικής, μέσω 6 καναλιών ·Ελικοδρόμιο ·2 πισίνες ·Κατάλληλα εξοπλισμένο νοσοκομειακό χώρο που, μεταξύ των άλλων διαθέτει τηλεκαρδιογράφο συνδεδεμένο με καρδιολογικό κέντρο για την αντιμετώπιση έκτακτων καρδιολογικών περιστατικών.Το FESTOS PALACE, όπως και το KNOSSOS PALACE κόστισε 35 δισεκατομμύρια δραχμές περίπου και είναι το τρίτο σε σειρά πλοίο που παραλαμβάνουν οι ΜΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ τους τελευταίους 6 μήνες, υλοποιώντας χωρίς παρέκκλιση το τεράστιο επενδυτικό πρόγραμμα που έχουν εξαγγείλει, για τη ναυπήγηση 8 συνολικά υπερσύγχρονων πλοίων, το κόστος των οποίων ανέρχεται στο πρωτοφανές για τα Ελληνικά δεδομένα, ποσό των 720 εκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ ή των 300 δισεκατομμυρίων περίπου δραχμών.Εντός του τρέχοντος έτους παραλαμβάνονται δύο (2) ακόμα σκάφη, άλλα δύο (2) τον επόμενο χρόνο, με το 8Ο να παραλαμβάνεται την άνοιξη του 2003. Με την ολοκλήρωση του ναυπηγικού αυτού προγράμματος, που συνδυάζεται με τη σταδιακή αντικατάσταση (πώληση ή απόσυρση) των παλαιών μας πλοίων, οι ΜΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ θα έχουν επιτύχει την πλήρη ανανέωση και τον εκσυγχρονισμό του στόλου τους, που θα απαρτίζεται από 11 εντελώς καινούργια σκάφη αυτού του μεγέθους και αυτής της ποιότητας που γευόμαστε σήμερα.Όμως, η στρατηγική που έχει χαράξει η εταιρεία, δεν σταματά στις ναυπηγήσεις υπερσύγχρονων πλοίων. Προχωρεί ακόμη περισσότερο, παρακολουθώντας τις εξελίξεις αλλά και τις απαιτήσεις που επιβάλει η εποχή μας. Σ΄αυτή τη στρατηγική εντάσσεται και η συνεργασία των ΜΙΝΩΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ, που ανακοινώσαμε πριν από λίγες ημέρες στην Ιταλία, με το γκρουπ των ναυτιλιακών εταιρειών GRIMALDI, τον μεγαλύτερο όμιλο ναυτιλιακών εταιρειών της Ιταλίας και ένα από τους πιο γρήγορα αναπτυσσόμενους της Ευρώπης.Αυτό το πολύ σημαντικό βήμα των ΜΙΝΩΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ, ανοίγει νέες δυναμικές προοπτικές στα σχέδια της εταιρείας να επεκτείνει τη δραστηριότητα της, πέραν των γραμμών της Αδριατικής, που δραστηριοποιείται με επιτυχία την τελευταία 20ετία, και στον χώρο της Δυτικής Μεσογείου.Κύριε Υπουργέ, Η ελληνική ακτοπλοΐα, παρότι τραυματισμένη από μια σειρά άτυχων και τραγικών περιστατικών, προσπαθεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις και τα μηνύματα των καιρών. Όλοι οι άνθρωποι της ακτοπλοΐας έχομε ενστερνισθεί την ανάγκη της ανανέωσης και του εκσυγχρονισμού. Δεν το μπορούν όμως όλοι. Παράγοντας εκ των ων ουκ άνευ για τον ζητούμενο εκσυγχρονισμό και την ανανέωση του ελληνικού ακτοπλοϊκού στόλου, θα έπρεπε να θεωρείται η οικονομική βιωσιμότητα της ακτοπλοϊκής επιχείρησης. Όμως, στην πρόταση για την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου, ο παράγοντας αυτός σχεδόν αγνοείται. Εμείς πιστεύομε, ότι στα κριτήρια διαμόρφωσης του ναυλολογίου θα πρέπει να υπεισέλθουν και τα στοιχεία της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών, της ταχύτητας του πλοίου, της ηλικίας καθώς και του συνολικού κόστους της επένδυσης. Δεν θα πρέπει οι ναύλοι να λειτουργούν ισοπεδωτικά και να ισχύουν αδιακρίτως οι ίδιοι σε όλα τα πλοία. Η ισοπέδωση λειτουργεί ως αντικίνητρο για κάθε μορφής εξέλιξη. Η μείωση του ορίου ηλικίας των ακτοπλοϊκών πλοίων, οι οργανικές συνθέσεις των πληρωμάτων, ο υποχρεωτικός χρόνος απασχόλησης των πλοίων, αποτελούν επίσης κρίσιμους παράγοντες διαμόρφωσης του λειτουργικού κόστους. Αν όλοι αυτοί οι παράγοντες δεν αντιμετωπισθούν με τόλμη και ρεαλισμό, με την ευκαιρία που δίνεται της αναμόρφωσης του θεσμικού πλαισίου, φοβόμαστε ότι, πάρα πολύ γρήγορα, η πολιτεία θα κληθεί, μόνη εκείνη, να αντιμετωπίσει το εθνικών διαστάσεων πρόβλημα της κάλυψης των συγκοινωνιακών αναγκών του μεγάλου μέρους του νησιωτικού μας συμπλέγματος ή, στην καλύτερη περίπτωση, ουδείς θα πρέπει να αναμένει στοιχειώδη βελτίωση στο πρόβλημα της ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου, όταν μάλιστα η ίδια η Πολιτεία αρνείται να αναλάβει ένα μέρος, έστω, αυτού του τεράστιου κόστους. Τα καινούργια πλοία κοστίζουν πάρα πολύ ακριβά και κανείς δεν είναι διατεθειμένος να επενδύσει, αν δεν προσδοκά και κάποιο κέρδος μαζί με την επανείσπραξη των χρημάτων του. Η ναυπήγηση και δρομολόγηση τέτοιων πανάκριβων πλοίων, δεν θα έχει συνέχεια, αν δεν υπάρξει οριακή, έστω, οικονομική ανταπόδοση και επιτυχία. Την προσπάθεια του εκσυγχρονισμού θα ακολουθήσει, με βεβαιότητα, η οπισθοδρόμηση.Κύριε Υπουργέ, Η ακτοπλοϊκή οικογένεια θα είναι ευτυχής εάν αυτές οι απλές σκέψεις γίνουν κατανοητές. Σε ‘σας δίνεται τώρα η ευκαιρία για μια ουσιαστική και δυναμική παρέμβαση. Εμείς θα είμαστε δίπλα σας προσφέροντας τη γνώση και την εμπειρία. Κυρίες και κύριοι, Επιτρέψτε μου στο σημείο αυτό, να ευχαριστήσω από τα βάθη της καρδιάς μου όλους όσοι συνέβαλαν στη ναυπήγηση του Highspeed Ferry FESTOS PALACE και να ευχηθώ το νέο απόκτημα της ακτοπλοΐας μας να είναι καλοτάξιδο, καλότυχο και φιλόξενο. Σας ευχαριστώ και σας καλώ να ευχηθούμε όλοι μαζί καλά ταξίδια στο Highspeed Ferry FESTOS PALACE.

Αναζήτηση
Εργαλειοθήκη
Νόμοι και Κανονισμοί

Αγορά

Γενικός Δείκτης

Ημερολόγιο

FinancialCalendarPortlet

Εκδότης Αντικειμένων