Ενδεικτικά Ενοποιημένα Αποτελέσματα 12μηνου 2000 Επισκόπηση Διευθύνοντος Σύμβουλου

Είμαι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσω τα πρώτα ενοποιημένα ετήσια αποτελέσματα της πρόσφατα σχηματισθείσας Coca-Cola 3E. Το έτος 2000 υπήρξε παρά πολύ σημαντικό για τους μέτοχους, τους υπάλληλους και τους συνεργάτες της Coca-Cola 3E καθώς πραγματοποιήθηκαν ιστορικές αλλαγές στον Ομιλο. Τον Ιούνιο του 1999 ανακοινώθηκε η προτεινόμενη συγχώνευση της Ελληνικής Εταιρείας Εμφιαλώσεως και της Coca-Cola Beverages. Κατά την διάρκεια των επόμενων μηνών οργανώθηκε σχολαστικά και προσεκτικά δομήθηκε η μελλοντική πορεία του Ομίλου. Ο στόχος από την αρχή ήταν ο Όμιλος να ΄΄κοιτάζει το μέλλον΄΄. Ο σχεδιασμός και η διαδικασία λήψης αποφάσεων επικεντρώθηκαν στην επίλυση άμεσων προβλημάτων με απώτερο στόχο να δομηθεί μια εταιρεία έτοιμη να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις του μέλλοντος. Αυτό που θέλαμε και αυτό που δομούμε είναι μια εταιρεία με την δυνατότητα να βλέπει την ΄΄αλλαγή΄΄ σαν σύμμαχο, κάτι που αποδέχεται ευχάριστα, καθώς φέρνει νέες συνθήκες και επιχειρηματικά περιβάλλοντα στα οποία θα αναπτύξει τον όγκο πωλήσεων μακροπρόθεσμα και θα αυξήσει την απόδοση των περιουσιακών της στοιχείων.

Κατά την διάρκεια των τελευταίων μηνών ελήφθησαν μερικές δύσκολες αποφάσεις. Σε συγκεκριμένες αγορές ενεργήσαμε σκοπίμως εξαλείφοντας μη κερδοφόρους όγκους πωλήσεων επιλέγοντας επιθετική τιμολογιακή πολιτική. Αυτό ήταν αναγκαίο εφόσον ο στόχος μας είναι η αποκατάσταση της κερδοφορίας σε περιοχές με ακραίες οικονομικές συνθήκες που προκλήθηκαν από την οικονομική κρίση του 1998 στην Ρωσία, τις αρνητικές επιπτώσεις της Βαλκανικής κρίσης του 1999, καθώς και της κοινωνικής αστάθειας της Νιγηρίας στις αρχές του 2000. Είναι ξεκάθαρο ότι σε μερικές χώρες όπως η Νιγηρία, η Λευκορωσία και η Ουκρανία οι αποφάσεις αυτές οδήγησαν σε μείωση του όγκου πωλήσεων, αλλά σε άλλες όπως η Ουγγαρία, η Πολωνία και η Τσεχία όπου είχαμε την δυνατότητα να υποστηρίξουμε την τιμολογιακή πολιτική με συγκεκριμένες πολιτικές προώθησης πωλήσεων επιτύχαμε όχι μόνο αυξημένη κερδοφορία αλλά και αύξηση του όγκου πωλήσεων. Όπως πολλοί άνθρωποι έχουν σχολιάσει, η πιο απροσδόκητη πλευρά της συγχώνευσης - η διαδικασία της οποίας περιελάμβανε πολύπλοκες, αναλυτικές συζητήσεις και συντονισμό μεταξύ διαφορετικών πολιτιστικών, επιχειρηματικών και εθνικών φιλοσοφιών και πρακτικών · ήταν η ύπαρξη ελάχιστων εκπλήξεων. Η ολοκλήρωση της συγχώνευσης των δραστηριοτήτων 23 χωρών με διαφορετικές επιχειρηματικές φιλοσοφίες πραγματοποιήθηκε ομαλά με την ελάχιστη δυνατή αναστάτωση. Το γεγονός αυτό ήταν ιδιαιτέρως εμφανές στην Ρουμανία όπου οι δυο διαφορετικές εταιρείες που λειτουργούσαν στην χώρα αναδιαρθρώθηκαν και ενοποιήθηκαν σε ένα ισχυρό εμφιαλωτή των προϊόντων της The Coca-Cola Company. Η νέα εταιρεία πραγματοποίησε αποτελέσματα μεγαλύτερα από το άθροισμα των δύο προηγουμένων εταιρειών.Η σημαντικώτερη απόδειξη της ομαλής συγχώνευσης των δραστηριοτήτων της Ελληνικής Εταιρείας Εμφιαλώσεως και της Coca-Cola Beverages είναι οτι τα κέρδη προ φόρων χρηματοοικονομικών και αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου, ο κύριος οικονομικός δείκτης που χρησιμοποιεί ο Ομιλος, αυξήθηκαν σε σχέση με το προηγούμενο έτος κατά 13% και ανήλθαν σε 436 εκατομμύρια Ευρω. Στα αποτελέσματα αυτά δεν περιλαμβάνονται έσοδα ύψους 14.5 εκατομμυρίων Ευρώ. Το ποσόν αυτό προήλθε απο τον διακανονισμό με τις ασφαλιστικές εταιρείες και σχετίζεται με έξοδα και ζημίες απο την προσωρινή απόσυρση προιόντων στο Βέλγιο και στην Γαλλία το 1999. Αυτή η σημαντική βελτίωση των αποτελασμάτων προήλθε απο την αύξηση του όγκου πωλήσεων κατα 6% στην Ευρώπη και κατα 2% στο σύνολο του Ομίλου.

Η αύξηση του EBITDA με ρυθμούς καλύτερους απο την αύξηση του όγκου των πωλήσεων καταδεικνύει την δέσμευση μας στην κερδοφορία του Ομίλου. Είναι πολύ σημαντικό για τον Όμιλο η αύξηση του όγκου πωλήσεων να συνοδεύεται με αύξηση του EBITDA. Πολλές από τις χώρες που δραστηριοποιείται η εταιρεία εχουν μεγάλους πληθησμούς και χαμηλή κατά κεφαλή κατανάλωση παρουσιάζοντας προοπτικές για σημαντική αύξηση των πωλήσεων. Ο στόχος μας είναι να αυξήσουμε τις πωλήσεις και παράλληλα να επιτύχουμε αύξηση της κερδοφορίας. Βελτιωμένη Αποδοτικότητα ΠαγίωνΕνας επιπλέον σημαντικός δείκτης είναι η αποδοτικότητα των παγίων στοιχείων. Με δεδομένο οτι η Coca-Cola 3E είναι μια εταιρεία με σημαντικές επενδύσεις σε πάγιο εξοπλισμό παρακολουθούμε συνεχώς την απόδοση των επενδεδυμένων κεφαλαίων και εργαζόμεθα για την αποδοτικότερη χρήση τους. Εφαρμόζουμε ήδη ένα πρόγραμμα που περιλαμβάνει σημαντικές πρωτοβουλίες με σκοπό την ορθολογικοποίηση και βελτιστοποίηση της παραγωγής και των συστημάτων διανομής. Στα πλαίσια του προγράμματος έχουν ήδη σταματήσει την λειτουργία τους αρκετές πλεονάζουσες γραμμές παραγωγής, έχουν επανεγκατασταθεί γραμμές εμφιαλώσεως, τμήματα γραμμών παραγωγής, υλικά συσκευασίας και άλλα πάγια περιλαμβανομένων φορτηγών διανομής που υπολειτουργούσαν. Η εφαρμογή αυτού του προγράμματος είχε άμεση και διατηρήσιμη επίδραση στην αποδοτικότητα των παγίων στοχείων. Παράλληλα στο δεύτερο εξάμηνο του έτους ολοκληρώθηκε η ανακαίνιση των εργοστάσιων στο Zagreb και στο Sarajevo τα οποία πλέον διαθέτουν δύο από τις πλέον σύγχρονες παραγωγικές εγκαταστάσεις του Ομιλου. καθως και σύγχρονα συστήματα διανομής. Οι επενδύσεις αυτές στοχεύουν στην ανάπτυξη του όγκου πωλήσεων καθώς και στην βελτίωση της κερδοφορίας.Προοπτικές Ανάπτυξης Η Coca-Cola 3E βρίσκεται πλέον στο τελευταίο στάδιο ολοκλήρωσης της ως Εταιρείας μη αλκοολούχων ποτών. Επεκτείνουμε και ανανεώνουμε τα υπάρχοντα εμπορικά μας σήματα στον παραδοσιακό κλάδο των αναψυκτικών και εισερχόμεθα σε νέους κλάδους όπως τα ισοτονικά ποτά, το τσάι και ο καφές, διευρύνοντας ακόμη περισσότερο τις επιλογές αναζωογόνησης των καταναλωτών μας. Στη διάρκεια του 2000, παρουσιάσθηκαν στο σύνολο των 23 χωρών που αποτελούν την Coca-Cola 3E περισσότερες απο150 νέες ιδέες ως προς τις συσκευασίες, τα προιόντα και τις γεύσεις. Στόχος μας είναι το 2001 ο αριθμός αυτός να αυξηθεί με περαιτέρω παρουσιάσεις προιόντων και συσκευασιών. Η εστίαση μας σε κατηγορίες εκτός του παραδοσιακού κλάδου αναψυκτικών, μας έχει ήδη καταστήσει ικανούς να εδραιώσουμε αναγνωρισμένα εμπορικά σήματα σε ορισμένες αγορές. Στην Ελλάδα, για παράδειγμα, το σήμα ?Αmita? είναι ο πλέον δημοφιλής χυμός, ο οποίος και εξακολουθεί να αναπτύσσεται. Τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ιρλανδία, τα σήματα ?Αυρα? και ?DeepRiverRock? απολαμβάνουν ανάλογης επιτυχίας στον ταχέως αναπτυσσόμενο κλάδο του νερού, ενώ η σειρά χυμών ?Cappy? αναπτύσσεται σταθερά ως προς τις διαθέσιμες γεύσεις και τους όγκους πωλήσεων σε έναν αριθμό αγορών.Πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι σε αρκετές χώρες το χαμηλό επίπεδο του διαθεσίμου εισοδήματος καθιστά δυσχερή τη δυνατότητα των καταναλωτών να απολαμβάνουν τα προιόντα μας με τη συχνότητα που θα επιθυμούσαν. Κατά συνέπεια, εξακολουθούμε να διαθέτουμε προιόντα όπως το ?Sparletta? στην Ουκρανία, το ?Fruktine? στη Ρωσσία και το ?Lift? σε κάποιες χώρες της Κεντρικής Ευρώπης, προκειμένου προσφέρουμε μια ποικιλία παραδοσιακών γεύσεων στους τοπικούς καταναλωτές. Όπως είναι φυσικό, εξέχουσα θέση στη σειρά των προιόντων μας κατέχουν τα εμπορικά σήματα της The Coca-Cola Company, τα οποία και είναι τα πιο αναγνωρισμένα παγκοσμίως στον κλάδο των αναψυκτικών. Τόσο οι πωλήσεις όσο και η κερδοφορία των προιόντων της The Coca-Cola Company ακολουθούν διαρκώς ανοδική πορεία, σαν αποτέλεσμα αφενός της αυξανόμενης ζήτησης τους και αφετέρου των διευρυμένων δυνατοτήτων των καταναλωτών να τα απολαμβάνουν. Στην Ιταλία, για παράδειγμα, η αναδιοργάνωση των εμπορικών και τεχνικών λειτουργιών με στόχο την ικανοποίηση των μεταβαλλόμενων καταναλωτικών αναγκών, είχε ως αποτέλεσμα τη σημαντική αύξηση του όγκου πωλήσεών μας. Το γεγονός αυτό ενισχύθηκε περαιτέρω απο την εισαγωγή της νέας γεύσης Fanta Icy Lemon που έγινε δεκτή με ενθουσιασμό απο το καταναλωτικό κοινό. Ο λειτουργικός απολογισμός περιγράφει μερικούς από τους τρόπους μέσω των οποίων στοχεύουμε στην αύξηση της διαθεσιμότητας των προιόντων μας, προκειμένου οι καταναλωτές να έχουν πρόσβαση σε υψηλής ποιότητας κρύα ποτά στην αγορά άμεσης κατανάλωσης.Ενδυναμωμένοι από αυτές μας τις επιτυχίες, προσβλέπουμε σε ακόμη περισσότερες ευκαιρίες για καινοτομίες στην αγορά μη αλκοολούχων ποτών καθώς θα συνεργαζόμαστε με την The Coca-Cola Company στη βάση μίας κοινής στρατηγικής.

Η Επιτυχής Συγχώνευση
Το 2000 υπήρξε έτος πραγματοποίησης πολλών προηγούμενων δεσμεύσεων. Η επιτυχημένη ολοκλήρωση της συγχώνευσης και η ενοποίηση των λειτουργιών στα πλαίσια της δημιουργίας μιας ενιαίας, ισχυρής επιχειρηματικής οντότητας αποτελούν αποφασιστικής σημασίας παράγοντα για τη μελλοντική μας επιτυχία.

Ιδιαίτερης σημασίας, ωστόσο, είναι το γεγονός ότι επιτύχαμε περισσότερα από μια απλή ?ενοποίηση?. Ο συνδυασμός ταλέντων και η ανταλλαγή εμπειριών ανάμεσα στην Ελληνική Εταιρεία Εμφιαλώσεως και την Coca-Cola Beverages, είχαν ως αποτέλεσμα την απόκτηση υψηλών ηγετικών ικανοτήτων και την επίτευξη διευρυμένων οργανωτικών ωφελειών. Όντας ο δεύτερος μεγαλύτερος εμφιαλωτής της The Coca-Cola Company παγκοσμίως, είμαστε σε θέση να αντλούμε σημαντικό πλεονέκτημα από τις δεξιότητες του στελεχιακού μας δυναμικού κατά τρόπο που να εξασφαλίζει την προσθήκη αξίας μέσα από την εκμετάλλευση των ευκαιριών που παρέχει η αγορά μη αλκοολούχων ποτών.Ένα από τα βασικά οργανωτικά χαρακτηριστικά της πρόσφατα συγχωνευθείσας εταιρείας, υπήρξε η παρουσίαση και άμεση αποδοχή του νέου πλαισίου λειτουργίας το οποίο παρέχει στις τοπικές μονάδες ελευθερία λήψης σημαντικών αποφάσεων εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα τη λειτουργία τους κάτω από μία σαφώς προσδιορισμένη και ενοποιημένη δομή. Ένα δεύτερο χαρακτηριστικό υπήρξε η εισαγωγή της έννοιας των ?εικονικών κεντρικών γραφείων?. Στο πλαίσιο αυτό, τα διευθυντικά στελέχη έχουν τη δυνατότητα και την ελευθερία να παρέχουν άμεση υποστήριξη οποτεδήποτε και οπουδήποτε κάτι τέτοιο απαιτείται. Το ?εικονικό γραφείο? εκμεταλλεύεται τις τελευταίες τεχνολογίες στο χώρο των τηλεπικοινωνιών, καθιστώντας τα στελέχη άμεσα προσπελάσιμα σε οποιοδήποτε σημείο του Ομίλου μέσω κινητών τηλεφώνων, φωνητικών μηνυμάτων και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Σήμερα, λιγότερο από 1% του συνολικού δυναμικού της εταιρείας εργάζεται σε σημεία όπου δεν δημιουργούνται έσοδα. Αυτή μας η επικέντρωση στην κινητικότητα, την ευελιξία και τη μεταβίβαση αρμοδιοτήτων σε επίπεδο χώρας, απέδειξε ότι οι προσδοκώμενες συνέργειες της συγχώνευσης σε συνδυασμό με μια στιβαρή διοίκηση επιφέρουν σημαντικά αποτελέσματα. Ο συνδυασμός αγορών, η ευρεία γεωγραφική κάλυψη, η διευρυμένη διοικητική ομάδα και οι συνδυασμένες δυνατότητες διαχείρισης και λειτουργίας, παρέχουν μια ισχυρή βάση για υποστήριξη κερδοφόρας ανάπτυξης και βελτιωμένης αποδοτικότητας των επενδεδυμένων κεφαλαίων. Επιθυμώ να εκφράσω την υπερηφάνια και την ευγνωμοσύνη μου σε κάθε ένα από τα μέλη της ομάδας που υποστήριξαν τη διαδικασία της συγχώνευσης με την αφοσίωση τους και μοιράσθηκαν το όραμα που σήμερα μας επιτρέπει όχι απλώς να συνεχίζουμε απρόσκοπτα τη λειτουργία μας, αλλά ισχυροποιημένοι να αντιμετωπίζουμε πρωτοποριακά τις προκλήσεις του μέλλοντος.Το Διοικητικό Συμβούλιο της Coca-Cola 3Ε Το έτος 2000 σημαδεύθηκε από τον πρόωρο χαμό του ανθρώπου εκείνου που υπήρξε η κινητήριος δύναμη πίσω από την επιτυχία της Ελληνικής Εταιρείας Εμφιαλώσεως αλλά και σε μεγάλο βαθμό οραματιστής της Coca-Cola 3E. Ο άνθρωπος αυτός, προσωπικός μου φίλος και συνεργάτης για περισσότερα από 30 χρόνια, ήταν ο ιδρυτικός μας Πρόεδρος Ανδρέας Δαυίδ.
Ο Ανδρέας έθεσε στέρεα θεμέλια και καθοδηγούσε τις εξελίξεις. Η απώλεια του είναι οδυνηρή. Ο νέος πρόεδρος του Δ.Σ. κ. Γεώργιος Δαυίδ και τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου τα οποία αντιπροσωπεύουν τα συμφέροντα των βασικών μετόχων, μαζί με τα υπόλοιπα ανεξάρτητα μέλη του, θα εξακολουθήσουν να ασκούν πολύτιμη και διορατική ηγεσία και καθοδήγηση. Δράττομαι της ευκαιρίας να ευχαριστήσω όλα τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου για την υποστήριξη και το όραμα τους. Η εμπιστοσύνη και ο ενθουσιασμός τους είναι αναντικατάστατα.Το Μέλλον Με ολοκληρωμένη την οργάνωση, οπλισμένοι με πείρα και γνώση πολλών ετώνκαι με την υποστήριξη των μελών του ισχυρού μας Δ.Σ. προσβλέπουμε με απόλυτη εμπιστοσύνη σε μια επιτυχημένη νέα δεκαετία. Πιστεύω ακράδαντα ότι αρχίσαμε ήδη να αποδεικνύουμε ότι ?αυτό που οραματιστήκαμε μπορούμε να το πετύχουμε?. Προσβλέπω μαζί με την ομάδα της Coca-Cola 3E να πετύχουμε ακριβώς αυτό.


Αναζήτηση
Εργαλειοθήκη
Νόμοι και Κανονισμοί

Αγορά

Γενικός Δείκτης

Ημερολόγιο

FinancialCalendarPortlet

Εκδότης Αντικειμένων